یک سوال مهم! در کنکور ارشد برق شرکت کنم یا نه؟

کنکور ارشد برق

یک سوال مهم! در کنکور ارشد برق شرکت کنم یا نه؟

فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]مهمترین و اساسی ترین سوالی که بچه ها قبل از شروع فرایند کنکور دادن ازم میپرسن، اینه که با توجه به کامنت هایی که از اطرافیان میگیرن و شرایط دیگه! آیا شرکت در کنکور ارشد برق براشون اتفاق خوبیه یا نه؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”4959″ img_size=”medium” alignment=”center” css_animation=”fadeIn”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text].

شرکت در کنکور ارشد برق، کار عاقلانه ایست؟؟

[wp-svg-icons icon=”checkmark-circle” wrap=”i”] کار یا کنکور ارشد برق؟

[wp-svg-icons icon=”checkmark-circle” wrap=”i”] سربازی یا کنکور ارشد برق؟

[wp-svg-icons icon=”checkmark-circle” wrap=”i”] اپلای یا کنکور ارشد برق؟

[wp-svg-icons icon=”checkmark-circle” wrap=”i”] ارشد مستقیم یا کنکور ارشد برق؟

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

قبل از هرچیزی یک نکته ای رو بگم:

کسانی که قصد شرکت در کنکور ارشد برق رو دارن، اگر این موضوع رو با خودشون حل نکرده باشن، یعنی اینکه فقط میگن دارم درسمو میخونم دیگه!!! این شخص شروع میکنه و برای کنکور درس می خونه و بعد از یه مدت به دلیل خستگی ناشی از درس خوندن و نظرات و انتقادات اطرافیان، کاملا دلسرد میشه و باعث میشه تلاش هاش هدر بره.

بنابراین به این موضوع خیلی توجه کنین و هدف خودتون رو “دقیقا” مشخص کنین. چرا که در مورد کنکور دادن، همه چیز به همین هدف وابسته است. نوع نگاه شما و تصمیمی که گرفتین تعیین کننده این هست که برای بعضیا کنکور دادن کار به شدت عاقلانه و برای بعضی دیگر، کنکور دادن کار به شدت احمقانه ای محسوب میشه!

کار یا کنکور ارشد برق؟

اگر کاری دارید که نسبتا در این کار موفق هستید، و همچنین کاریست که به توانایی خودتون وابسته است، مثلا یه نفر میگه من نصاب آسانسورم یا در این زمینه تولیدکننده هستم، می خوام ادامه تحصیل بدم تا در این زمینه پیشرفت کنم و علمم افزایش پیدا کنه!

این شخص نباید ادامه تحصیل بده، چرا که شرکت در کنکور ارشد برق و وارد دانشگاه شدن، باعث نمیشه که علمتون در یک حوزه کاری خاص افزایش پیدا کنه. بهتره که خودخوان جلو بری و تلاش کنی!

دسته ی دوم کسانی هستن که جایی کارمند هستن و ساکن شهرستان، و میخوان وارد دانشگاه خوبی بشن و مدرک بگیرن تا حقوقشون بره بالاتر! این کار هم اشتباهه! چون اگر شما اضافه حقوقی که در ازای مدرکتون قراره دریافت کنین، مقایسه کنید با تلاشی که باید بکنید و زحمتی که بکشید، من فکر میکنم که ارزش نداره و میتونین این زمان و انرژی و هزینه رو بزارید و وارد حوزه دیگری بشید و درآمدتون رو از این راه افزایش بدید.

دسته ی دیگر کسانی هستند که کار ندارند یا کارشون رو دوست ندارند!اگر جزو این افراد هستید، وارد شدن به دانشگاه، تضمین کننده بهتر شدن حرفه ی شما در مهندسی نیست. یعنی ممکنه شما وارد دانشگاه بشین و از نظر علمی یا فنی اتفاق خاصی براتون نیفته! دانشگاه تنها یک فرصت است که شما می تونید در دو زمینه خودتون رو قوی کنید:

1- ارتباطاتون رو افزایش بدید.

2- در سایه دانشگاه توانایی فنیتون رو افزایش بدید.

این به این معنا نیست که بگیم همه کسانی که وارد دانشگاه میشن، توانایی فنی خوبی پیدا می کنن. ولی برای این دسته از آدم ها که یا کار ندارند یا شهرستان هستند و نمی تونن اونجا کاری رو شروع کنن، شرکت در کنکور ارشد برق و وارد شدن به دانشگاه های خوب، میتونه براشون مفید باشه و رابطه ایجاد کنه. و اگر میخواین در دو حوزه ای که گفتم قوی بشید، راهش اینه که وارد دانشگاه های خوب بشید. چرا که احتمال اینکه در این دانشگاه ها، اساتیدی باشند که از نظر فنی خیلی قوی هستند،بسیار بیشتر است! پس اگر با همچین آدمایی در ارتباط باشید، حداقل میتونین سبک و روش زندگیشون رو یاد بگیرید. یا در صورت نیاز داشتن به نیرو، میتونین خودتون رو نشون بدین. بنابراین به این آدم ها شرکت در کنکور ارشد برق رو توصیه میکنم.

سربازی یا کنکور ارشد برق؟

نظر من اینه: کسی که می خواد بلافاصله بعذ از کارشناسی بره سربازی، اول به این سوال جواب بده که با سربازی رفتن چه چیزی گیرتون میاد؟؟ از کارت پایان خدمتت چه استفاده ای میخوای بکنی؟

بنابراین تا جایی که امکان داره کاری بکنین که جور دیگه ای با سربازی روبه رو بشید. مثلا یا امریه یا کسری سربازی بگیری یا کارهای دیگر… خیلی از دانشجویان دانشگاه های خوب، خیلی راحت  میتونن پروژه های کسری خدمت بگیرن و اگر رزومه پژوهشی خوبی داشته باشن میتونن پروژه های جایگزین خدمت بگیرن. راجع به این موضوع در مقاله ای دیگر توضیح خواهم داد.

بنابراین اگر لیسانس گرفتین و نمیدونین که اول سربازی برید بعد کنکور ارشد برق بدین یا برعکس، نظر من اینه که اگر قصد شرکت در کنکور ارشد برق رو داری، اول همین کار رو بکن. چرا که دو سال زودتر میتونی روابط موثرتری ایجاد کنی، همچنین بین درس خوندنت فاصله نیفتاده و هم اینکه میتونی پروژه کسری خدمت بگیری.

اپلای یا کنکور ارشد برق؟

بعضی از بچه ها در دانشگاه های خیلی خوبی درس میخونن و یا ویژگی ها و رزومه ی خوبی دارن که میتونن با مدرک لیسانسشون اپلای کنن و دانشگاه خیلی خوبی برن و فاند بگیرند.

اما واقعیت اینه که الان دریافت فاند برای دوره فوق لیسانس خیلی کار سختیست. بنابراین احتمال فاند گرفتن برای افرادی که از نظر رزومه تحصیلی وضعیت جالبی ندارند خیلی کم خواهد بود. این افراد اگر در دانشگاه های خوبی در مقطع ارشد تحصیل کنن، خیلی راحت تر میتونن اپلای کنن. چرا که حدود سه سال فرصت دارن که همه کارها رو با هم جلو ببرن. زبان بخونن، مدارک مورد نیاز رو بگیرن و … همچنین تهیه رزومه و پیدا کردن استاد و ارتباط برقرار کردن باهاش و ایمیل زدن، خیلی کارهای زمانبری هست که میتونین به صورت موازی در این دو تا سه سال انجام بدین.

بنابراین برای افرادی که رزومه ی خوبی ندارن و نمیتونن فاند بگیرن یا اگر هم بتونن، زمان زیادی رو باید صرف کنن، پیشنهاد من اینه که با شرکت در کنکور ارشد برق و وارد شدن به یک دانشگاه خوب، این مسیر براشون هموارتر خواهد بود.

ارشد مستقیم یا کنکور ارشد برق؟

مورد آخر بچه هایی هستن که معدل خوبی در کارشناسی دارند و میتونن در همون دانشگاه بدون کنکور بمونن. اگر در سه دانشگاه اول هستین، یعنی شریف، تهران و امیرکبیر، بدون کنکور بمونین بهتره. البته این موضوع به گرایش شما و ارتباطتون با اساتید دانشگاهی که هستین هم وابستس. بنابراین اگر در سه دانشگاه اول هستین و ارتباط خوبی با اساتید دارین، بمونین.

اگر جزو دانشگاه های خیلی سطح پایینتر هستین، کنکور بدهید بهتره. چرا که دانشجویی که در دانشگاه شهرستان درس میخونه و شاگرد اوله، یعنی لول این شخص از این دانشگاه بالاتره و میتونه در دانشگاه بهتری باشه. پس دلیلی نداره که بمونه در این دانشگاه.

اما کسانی که بین این دو حالت هستن، مثل دانشگاه شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، مشهد و امثال این ها، اگر میبینی دانشگاهتون با اهدافی که دارین همجهت  هست . مثلا استادت برای اپلای واقعا میتونه کمکت کنه یا برای موقعیت شغلیت میتونه قطعا مفید باشه، بمون همونجا. ولی اگر اینطور نیس، شرکت در کنکور ارشد برق گزینه ی مناسب تری خواهد بود.

منابع و بودجه بندی کنکور ارشد برق

برای اطلاع از آخرین اخبار کنکوری و نکات مشاوره ای، در کانال ارشد برق با ما همراه شوید. عضویت در کانال ارشد برق

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *