تخمین رتبه ارشد برق

تخمین رتبه ارشد برق

تخمین رتبه ارشد برق

فهرست مطالب

اگر میخواهید بدانید که با چه درصدهایی میتوانید چه رتبه ای بدست آورید استفاده از سامانه تخمین رتبه ی کنکور ارشد برق آلفا مشاور را به شما پیشنهاد میکنم!در این مقاله علاوه بر اینکه سامانه تخمین رتبه ی کنکور ارشد برق به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است اطلاعات زیادی در مورد سهیمه و تاثیر آن ها در رتبه، معدل موثر و خیلی مسائل دیگری که ممکن است برای شما سوال باشد نوشته شده است بنابراین تا آخر این صفحه با ما همراه باشید.

تخمین رتبه رایگان کنکور ارشد برق بر اساس کارنامه های واقعی

یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور همیشه این بوده است که با درصدهایی که در کنکور زده اند چه رتبه ای کسب میکنند یا بدست آوردن هر رتبه ای به چه درصدهایی نیازمند است به همین دلیل برای رفع این دغدغه گروه آموزشی آلفا مشاور برای رفع این دغدغه داوطلبان سامانه تخمین رتبه ی کنکور ارشد برق را به صورت رایگان طراحی کرد تا داوطلبان بدانند که با توجه به درصد هایی که دارند حدودا چه رتبه ای کسب می کنند؟

هر ساله این سامانه تخمین رتبه ارشد برق بر اساس کارنامه های همان سال بروز رسانی میش شود بنابراین در باره میزان دقت این سامانه نگران نباشید!دقت این سامانه تخمین رتبه کنکور ارشد برق برای رتبه های بالاتر و بهتر، بیشتر است.

رتبه و محل قبولی ارشد برق

اکثر داوطلبان کنکور ارشد برق می خواهند در یکی از دانشگاه های تهران قبول شوند. به طور کلی اگر انتخاب داوطلبان بین دانشگاه های تهران را به دو دسته تقسیم کنیم، دسته اول انتخاب دانشگاه در بین داوطلبان در اکثر گرایش ها، دانشگاه های شریف و تهران و امیرکبیر و دسته دوم انتخاب دانشگاه در شهر تهران، دانشگاه های علم و صنعت و تربیت مدرس، خواجه نصیر و شهید بهشتی هستند. این دسته بندی به این معنا نیست که ما ادعا می کنیم ترتیب برتری دانشگاه ها در همه ی گرایش ها همین است. صرفا بر اساس علایق سنتی داوطلبان کنکور در سال های گذشته، این دسته بندی را انجام داده ایم. در برخی گرایش های پرمخاطب مانند الکترونیک دیجیتال، الکترونیک قدرت، مخابرات سیستم به رتبه ای حدود 300 و در برخی گرایش های کم مخاطب مانند مخابرات میدان یا مهندسی هسته ای با رتبه ای بالاتر از 300 در این دانشگاه ها پذیرفته خواهید شد و قبولی در این گرایش ها آسان تر است.
پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید اطلاعات دقیقتری داشته باشید می توانید از مشاوره ی رایگان ما استفاده کنید.برای دریافت مشاوره رایگان کافی است که اسم و شماره تماس خود را برای گروه پشتیبانی آلفا مشاور در تلگرام بفرستید.

تاثیر معدل در تخمین رتبه ی کنکور ارشد برق

دوستان دقت کنید که معدل موثر شما برای دانشگاه های مختلف کشور ضریبی از معدل واقعی شمااست.این ضریب برای بیشتر دانشگاه های کشور حدود 1.06 است. در واقع این ضریب به دو عامل بستگی دارد. این دو عامل رنک دانشگاهی شما (مثلا شریف و تهران و امیرکبیر از همه بهترند) و عملکرد شما در کنکور است.

به این معنا که هر چه عملکرد شما در کنکور بهتر باشد، این ضریب هم بالاتر است. با بررسی کارنامه های مختلف مشخص شد که این عدد برای دانشگاه های مختلف کشور بین 1.05 تا 1.1 است که در سامانه تخمین رتبه کنکور ارشد برق آلفا مشاور هم از همین اعداد برای محاسبه معدل موثر استفاده شده است.

اگر می خواهید بیشتر درباره ی معدل موثر بدانید پیشنهاد می کنم ویدیو مربوط به نحوه محاسبه معدل موثر را در صفحه اینستاگرام ما ببینید.

واضح است که اگر معدل موثر شما بالای 20 بشود اتوماتیک معدل شما روی 20 قرار می گیرد.

تاثیر سهیمه ها در رتبه ی کنکور ارشد برق

اگر شما از هیچ سهمیه خاصی استفاده نمی کنید، معنایش این است که رتبه شما با عنوان سهمیه آزاد اعلام می شود.

دو مدل سهمیه هم برای ایثارگران و رزمندگان داریم . یکی سهمیه 5% و یکی سهمیه 25%.

اگر در کارنامه های واقعی جستجو کنید، رتبه های سهمیه آزاد حدودا 90 درصد رتبه های بدون سهمیه است.

سهمیه ی شاگرد اولی، توسط دانشگاه مبدا هر ساله حوالی مرداد ماه باید به سازمان سنجش اعلام شود. این سهمیه جدا از “پذیرش بدون کنکور استعداد های درخشان” است و هیچ ارتباطی به پذیرش استعداد درخشان در دانشگاه ها ندارد این سهمیه صرفا در انتخاب رشته داوطلب موثر است و در رتبه بی تاثیر است.

آنچه ما در خروجی سامانه تخمین رتبه کنکور ارشد به شما نشان داده می شود، رتبه بدون سهمیه است.

 

گرایش های کم مخاطب تر در کنکور ارشد برق

گرایش های کم مخاطب تر مانند مهندسی هسته ای که جز رشته های کد ضریب 1 است در مقابل نتایج خروجی سامانه تخمین رتبه کنکور ارشد برق نوشته نشده است و تنها به گرایش پرمخاطب هر کد ضریب اشاره شده است. این به آن معناست که به عنوان مثال اگر علاقه مند به گرایش مهندسی هسته ای هستید، رتبه ی شما همان رتبه ی الکترونیک شماست چرا که دقیقا هر دو یک کد ضریب دارند.رشته های هر کد ضریب در ادامه برای شما نوشته شده است.

کد ضریب 1 مربوط به گرایش های مدارهای مجتمع الکترونیک، افرازه های میکرو و نانو الکترونیک،سیستم های الکترونیک دیجیتال، جنگ الکترونیک، مهندسی پدافند غیرعامل افا ( استتار،فریب و اختفا)، مهندسی هسته ای با زیر گرایش های کاربرد پردتوها،گداخت هسته ای،مهندسی راکتور،مهندسی پرتو پزشکی و مهندسی فیزیک بهداشت، مهندسی فتونیک ، نانو فتونیک، مهندس سیستم های میکرو و الکترومکانیک، مهندسی خودرو و مهندسی مواد انرژی و تکنولوژی کوانتومی می باشد.

کد ضریب 2 مربوط به سیستم های قدرت، الکترونیک قدرت و ماشین های الکترونیکی،برنامه ریزی و مدیریت سیستم های انرژی الکتریکی، سامانه های برقی حمل و نقل، مهندسی راه آهن برقی، مهندسی سیستم های انرژی با زیر گرایش های تکنولوژی انرژی،  انرژی و محیط زیست و سیستم ها انرژی و مهندسی انرژی های تجدید پذیر می باشد.

کد ضریب 3 شامل گرایش های مخابرات نوری و مخابرات میدان و موج است

کد ضریب 4 مربوط به گرایش های مخابرات سیستم، مخابرات امن و رمز نگاری،شبکه های مخابراتی،الکترواکوستیک،مهندسی صدا و مهندسی مخابرات امنیتی می باشد.

کد ضریب 5 شامل گرایش های کنترل و مهندسی کنترل علائم می باشد

کد ضریب 6 مربوط به مهندسی پزشکی با زیر گرایش های بیوالکتریک، اطلاعات پزشکی و ورزش می باشد.

کد ضریب 7 مربوط به مهندسی مکاترونیک، کد ضریب 8 مربوط به مهندسی هوافضا و فناوری هوافضا و کد ضریب 9  مربوط به گرایش رادار است که فقط آقایان امکان انتخاب این گرایش را دارند!

رشته های کم مخاطب و پرمخاطب در صفحه ی معرفی گرایش های مهندسی برق عنوان شده است.

خطا در سامانه تخمین رتبه کنکور ارشد برق

خطا در کلمه ی تخمین به خودی خود نهفته است. این سامانه هم قطعا با خطا دارد اما تلاش ما بر این بوده که این خطا را به حداقل برسانیم. دقت کنید که هر ساله تعداد داوطلبان کنکور تغییر می کند. مهمتر آنکه تعداد افرادی که واقعا برای کنکور تلاش می کنند با تعداد کل داوطلبان قابل قیاس نیست.اما سعی کردیم خروجی به گونه ای باشد تا بهترین کمک را به شما دانشجویان عزیز داشته باشیم.

از شما دانشجوی عزیز درخواست داریم، این سامانه رایگان را به دوستان خود معرفی کنید.

سامانه تخمین رتبه کنکور ارشد برق بر اساس کارنامه های 1402