کنکور ارشد برق، رمز موفقیت چیست؟

مشاوره کنکور ارشد برق

کنکور ارشد برق، رمز موفقیت چیست؟

فهرست مطالب

برنامه ریزی برای کنکور ارشد برق

قبلاً همیشه فکر میکردم یه داوطلب کنکور ارشد برق باید هر روز صبح زود بیدار شه و هر روز طبق یک برنامه از قبل تعیین شده واسه کنکور درس بخونه، هر روز تعداد مشخصی تست کنکور بزنه، هر روز پروژه‌ی درسیش رو پیش ببره، کنارش یه پروژه دیگه هم داشته باشه و در مورد اون هم کاری کنه. هر روز ورزش کنه و برای همه‌ی لحظات زندگیش برنامه داشته باشه… به موقع بخوابه، به موقع بیدار بشه، روتینش هرروز تکرار بشه.

اما به تازگی پی بردم نظم داشتن به معنی داشتن یه روتین منظم واسه درس خوندن و زندگی نیست. بلکه به معنی داشتن یه طرز فکر منظمه. گاهی تو کنکور ارشد داوطلب هایی رو میبینم که هیچکدوم از ویژگی‌های فوق رو ندارند. حتی شاید ظاهر زندگیشون خیلی هرج و مرج باشه، اما توی پیشرفت‌های تحصیلی و کنکور ارشد خیلی موفقن! انگار در تمام بی‌نظمی هاشون یه نظمی نهفته ست. به عبارتی از داشتن «نظم فکری» بهره می برند.

واسه همین پی بردم توی کنکور، داوطلب موفق کسیِ که بیشتر از داشتن نظم ظاهری، هدف داشته باشه. هدفِ کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت. قدم‌های کوچیکِ رسیدن به هدف‌هاش رو یادداشت کنه و اندازه بگیره. به اهدافش باور داشته باشه و هر آنچه که از دستش بر میاد برای بهتر شدن انجام بده. یه دید کلی از آینده‌ی مطلوبش داشته باشه و برای رسیدن به این آینده ی مطلوب و رتبه برتر شدن در کنکور برق هوشمندانه تلاش کنه.

تلاش هوشمندانه

حالا تعریف شما از تلاشِ هوشمندانه چیه؟!

اینو میدونیم که هر آدمی منحصر به فرده. توانایی هاش و نقاطِ ضعف و قدرتش مختص خودشه. پس نمیشه راه هر فرد رتبه برتری در کنکور ارشد برق رو الگوی خودمون قرار بدیم. البته که باید از تجربیاتشون استفاده کنیم و یاد بگیریم اما راه هرکس منحصر به توانایی ها و شخصیت خودشه. پس با توجه به ویژگی‌های هر کس، باید بهینه‌ترین نوع تلاش رو برای شروع مطالعه واسه کنکور پیدا کنیم و برای این باید خودمون رو بهتر بشناسیم ونسبت به توانایی هامون یه دید واقع بینانه داشته باشیم و سعی کنیم این توانایی هارو ارتقا دهیم. پس تلاش هوشمندانه به معنی «تقویت نقاطِ قوت بیشتر از تمرکز روی نقاطِ ضعف» است.

انعطاف در برنامه ریزی

توی کنکور ارشد واسه موفق شدن و رشد کردن بیش از داشتن روتین منظم به «انعطاف» نیاز داریم. با توجه به تنوع کارهایی که درطول روز با آن ها مواجهیم و تعدد درس ها، اهمیت تصمیم گیری خیلی پر رنگ‌تر از گذشته ست. از طرفی به خاطر حوادث پیش بینی نشده ی زندگی و تنوع انتخاب‌ها، برنامه ریزی دقیق و داشتن روتین منظم تقریبا غیر ممکنه. در اینجا انعطاف‌پذیری کلید حل مشکله. انعطاف‌پذیری یعنی، به جای برنامه ریزی واسه تست مدار زدن برای کل هفته و تعیین روند مشخص برای هر روز، برای اون لحظه تصمیم بگیریم . البته که فقط تصمیم گیری کافی نیست و باید به این تصمیم عمل کنیم.

مشاوره کنکور ارشد برق

این طرز فکر باعث میشه به جای برنامه ریزی واسه کل ماه، تصمیم برای شروع کردن از شنبه، گذاشتن آلارم واسه هفت صبح و چیدن یه روتین سفت و سخت، به این فکر کنیم «قدم درست بعدی» چیه؟! و اونو انجام بدیم. اگه قدم درست بعدی استراحت کردنه انجامش بدیم. اگه قدم درست بعدی شروع کردن تست ریاضی مهندسی ساعت ۱۰ شب جمعه ست تعلل نکنیم و شروع کنیم. از نظر من «رمز موفقیت در کنکور ارشد برق» همین طرز فکره. کسی در کنکور ارشد موفق میشه که بتونه در هر لحظه تشخیص بده بهترین کار ممکن الان چیه و انجامش بده.

بهتره توی سیستم تخمین رتبه سایت، درصد های فرضی خودت رو وارد کنی و کمی در برنامه ریزیت بر اساس اون بازنگری کنی

ما در کانال تلگرام و  صفحه اینستاگرام خیلی زیاد در این باره صحبت کرده ایم.

 

عاطفه غفاری

ارشد مخابرات میدان

دانشگاه تهران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *